dinsdag 31 maart 2015

Hondenbeleid eindelijk geregeld in Oostzaan

De gemeente is er voor al haar bewoners. Onze eerste gedachte daarbij is dat we er voor de mensen zijn. D66 is zich er van bewust dat wij ook een taak hebben in het behouden en verbeteren van onze leefomgeving. Mensen hebben een verantwoordelijkheid ten opzichte van dieren. “De gemeente is zelfs verantwoordelijk voor de dieren op haar grondgebied” aldus raadslid Joke van der Blom. D66 Oostzaan heeft enkele jaren toegewerkt naar een Nota Dierenwelzijn. Die is er inmiddels.

Daarnaast moest er een nota hondenbeleid komen. Daarin gaat het voornamelijk over hondenuitlaatgebieden en om het beperken van overlast door hondenpoep. Dit wordt gedaan door borden te plaatsen, uitlaatgebieden aan te wijzen en hondenpoepbakken te plaatsen. De nota is op 23 maart met algemene stemmen in de Raad aangenomen samen met een amendement welke ervoor zorgt dat hondenbeleid en dierenwelzijnsnota een overlappend geheel worden. Hier zijn wij erg content mee.

D66 heeft zich hard gemaakt voor deze nota, het terugdringen van overlast door hondeneigenaren te wijzen op hun verantwoordelijkheid, maar te helpen waar kan. Wéér één van onze verkiezingsbeloftes die we hebben waargemaakt.